Valitse sivu
X5 Music Group on lähtenyt levittämään klassista musiikkia uudelle yleisölle.

On hyvin vaikea kuvitella klassisen musiikin levymyyntiin perustuvaa multimiljoonabisnestä. Syynä lienee osin se, että klassisten muusikkojen vetovoima on toisenhenkinen kuin esimerkiksi Justin Bieberin ja musiikin itsessään on kilpailtava tilassa, jota hallitsevat kymmenet musiikityylit ja tyylien alalajit. Lisäksi klassinen musiikki on useammin tekijänoikeuksista vapaata, vaikka tietyt tallenteet eivät olisikaan.

Tämä tekee ruotsalaisen levy-yhtiö  X5 Music Groupin menestyksestä melko merkittävää. Yhtiö käyttää digitaalista markkinointia (jota he kutsuvat ”musiikki-hakukoneoptimoinniksi”) yhdistettynä laajaan klassisen musiikin, jazzin ja bluesin tarjontaan, millä pienennetään kuilua modernien kuuntelijoiden ja historian suurten säveltäjien välillä. Mielenkiintoista on, etteivät X5:n perustajat pidä itseään klassisen musiikin harrastajina, vaan ovat enemmänkin popin ystäviä. Luultavasti tämän taustan ansiosta he kykenevät brändäämään klassisen musiikin kokoelmia tälle musiikkityylille epätyypillisellä tavalla.

X5 Music Group panostaa paljon näyttäviin levynkansiin. Kyseinen levy on osa heidän julkaistuista videopelimusiikkikokoelmista.

 

Yritys muuntaa Amazonin ja muiden suurten verkkokauppojen tyyliin klikkaukset ostoiksi. Kokoelmat on nimetty keskivertokuulijaan vetoavalla tavalla: ”50 klassisen musiikin tärkeintä teosta”, ”Beethoven: 100 klassisen musiikin ylivoimaista mestariteosta” tai ”50 klassisen musiikin synkintä kappaletta”. Kokoelmia muokataan myös sen mukaan, mikä myy parhaiten kussakin kohteessa kuten iTunes tai Amazon. Lisäksi yhtiön levynkannet ovat huomiota herättäviä, mutta silti tyylikkäitä.

 

Toivon mukaan tämä saa osaltaan aikaan laajempaa kiinnostusta klassiseen musiikkiin.

 

 

 

X5 Music Group on lähtenyt levittämään klassista musiikkia uudelle yleisölle.

On hyvin vaikea kuvitella klassisen musiikin levymyyntiin perustuvaa multimiljoonabisnestä. Syynä lienee osin se, että klassisten muusikkojen vetovoima on toisenhenkinen kuin esimerkiksi Justin Bieberin ja musiikin itsessään on kilpailtava tilassa, jota hallitsevat kymmenet musiikityylit ja tyylien alalajit. Lisäksi klassinen musiikki on useammin tekijänoikeuksista vapaata, vaikka tietyt tallenteet eivät olisikaan.

Tämä tekee ruotsalaisen levy-yhtiö  X5 Music Groupin menestyksestä melko merkittävää. Yhtiö käyttää digitaalista markkinointia (jota he kutsuvat ”musiikki-hakukoneoptimoinniksi”) yhdistettynä laajaan klassisen musiikin, jazzin ja bluesin tarjontaan, millä pienennetään kuilua modernien kuuntelijoiden ja historian suurten säveltäjien välillä. Mielenkiintoista on, etteivät X5:n perustajat pidä itseään klassisen musiikin harrastajina, vaan ovat enemmänkin popin ystäviä. Luultavasti tämän taustan ansiosta he kykenevät brändäämään klassisen musiikin kokoelmia tälle musiikkityylille epätyypillisellä tavalla.

X5 Music Group panostaa paljon näyttäviin levynkansiin. Kyseinen levy on osa heidän julkaistuista videopelimusiikkikokoelmista.

 

Yritys muuntaa Amazonin ja muiden suurten verkkokauppojen tyyliin klikkaukset ostoiksi. Kokoelmat on nimetty keskivertokuulijaan vetoavalla tavalla: ”50 klassisen musiikin tärkeintä teosta”, ”Beethoven: 100 klassisen musiikin ylivoimaista mestariteosta” tai ”50 klassisen musiikin synkintä kappaletta”. Kokoelmia muokataan myös sen mukaan, mikä myy parhaiten kussakin kohteessa kuten iTunes tai Amazon. Lisäksi yhtiön levynkannet ovat huomiota herättäviä, mutta silti tyylikkäitä.

 

Toivon mukaan tämä saa osaltaan aikaan laajempaa kiinnostusta klassiseen musiikkiin.